همشهری آنلاین" نمایش «مرغ باران» به نویسندگی و کارگردانی پری صابری ، تهیه کنندگی جهانگیر کوثری و موسیقی ارسلان کامکار از اواخر فروردین 92 در تالار «وحدت» به صحنه می‌رود.

جهانگیر کوثری پری صابری

جهانگیر کوثری که پس از تهیه‌ی فیلم‌هایی سینمایی برای اولین‌بار تهیه‌کنندگی تئاتر را برعهده دارد در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر افزود: متن این نمایش با الهام از قصه «جمشید وضحاک» نوشته شده و همچون نمایش‌های قبلی خانم صابری نگاهی به شعرهای نو فارسی همچون اشعار نیما یوشیج دارد، ضمن اینکه برای اولین‌بار ارسلان کامکار موسیقی و سمفونی‌های این نمایش را براساس نمایشنامه«مرغ باران» می‌سازد.

او با اشاره به جایگاه مهم موسیقی در این اثر نمایشی ادامه داد: در این نمایش موسیقی نقش مهمی دارد و همراه با آواز خواهد بود.

به گفته کوثری این نمایش با بازی انوش معظمی در نقش کاوه آهنگر‌، امیریل ارجمند در نقش جمشید‌، پژمان کاشفی در نقش ضحاک، علیرضا ناصحی در نقش اهریمن‌، محمد احدی به عنوان نقال و شهرام نجاتی در نقش فریدون به صحنه می‌رود.

الهام دهقانی‌، هانا کامکار‌، امین آذری‌، زهره آقالو‌، پرستو ریحانی‌، فرشته نوید‌، نازنین قدس مهدوی‌، غزال میرکی‌، سعید اسفندیاری‌، مهسا امیرخلیلی‌، علیرضا کاظم زاده‌، حسین میلاد محمدی‌، بهزاد ابراهیمی دیگر بازیگران این اثر نمایشی هستند.

جهانگیر کوثری تهیه‌کننده و محمد قدس مدیر تولید این نمایش هستند که تمرینات آن از دو هفته‌ قبل در تالار وحدت آغاز شده است.

امیر اثباتی طراح صحنه و لباس، ابراهیم حقیقی طراح پوستر نمایش «مرغ باران» است.

منصوره علی‌یاری هم به عنوان دستیار کارگردان با پری صابری همکاری می‌کند.

این نمایش با حمایت گالری «ری‌را»، خانه نمایش و اداره کل هنرهای نمایشی در تالار وحدت به صحنه می‌رود.

پری صابری پیش ازاین نمایش‌هایی چون «شمس پرنده»،«هفت شهر عشق»،«لیلی و مجنون»،«رستم و سهراب» و... را با الهام از زندگی شاعران و اشعار کلاسیک ایرانی به صحنه برده است.

جهانگیر کوثری که برای اولین‌بار تهیه‌کنندگی یک تئاتر را برعهده دارد در سینما فیلم‌های چون «خون بازی»، «عصر جمعه»، «به آهستگی»،«حیرانم، «زیر پوست شهر» و... را در کارنامه‌ی تهیه‌کنندگی‌اش دارد.

کد خبر 203370
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز